HTML

PUSZTAZAJ

debrecenoid, alföldorientált, trendérzékeny zenei és kulturális magazin.

Koncert- és partynaptár

Friss topikok

  • Andrew Bock: Szerintem teljesen jó, nekem bejön. Nem az a lényeg hogy hollywoodban oscar díjat kapjon hanem az ... (2010.09.01. 01:24) Döngölt csemege
  • fivima: műextázis csukott szemmel az tényleg nem nagy élmény, de az extázis csukott szemmel gondolom az ír... (2009.04.10. 16:26) A tudatos sámán
  • Cedric: Maris befalcolt a blog? Kar. (2008.08.19. 12:39) Matróznak lenni
  • boborka: Szerintem nagyon jó ha a mai magyar zenei palettán ilyen zene is van..én nem fanyalgok!! (2008.05.18. 09:32) Népi Hírók
  • Csuvida: Teljesen egyetértek. Ott voltam és nekem is ez jött le. Sajnos nem tudnak újat mutatni, pedig szer... (2008.03.28. 19:55) Hiteles, pontos, művészi?

2007.12.16. 17:53 Pusztazaj

Döngölt csemege

Egyéb kritika | Benzin: Csemege (videoklip) | TSA-K MŰHELY produció, 2007 - Rendező: Szabó Nil, Operatőr: Szloboda Zsolt, Vágó: Farkas Gábor | Dr. Justice

A napokban kaptam üzenetet az iwiwen, hogy ugyebár elkészült a remekmű. Hol, ha itt nem, nézzük meg, kritizáljuk, természetesen kizárólag a jobbító szándék által vezérelve, de tényleg.


Mondhatnám azt is, ha kicsit erősebben akarnék fogalmazni, hogy a Benzin jobb klipet érdemelt volna, de ez túlzás, azt azonban aláírhatjuk, hogy a szám mindenképpen jobb zenének, mint a képi aláfestés klipnek.

A közvetítő marad című honi gyártású, láthatóan eléggé low budget akciófilm betétdalának vizuális illusztrációja sajnos tipikus filmzene klip. Tudjátok, az a fajta, amelyik tele van bejátszással a filmből, amikor a zenekar tagjai úgy jelennek meg, mintha ők is a film szereplői lennének, és a zenakar által a klipben eljátszott történet találkozik a vásznon látható sztorival. Az említett filmalkotás beharangozójának megtekintése után (a trailer zenéje is a Benzin műve, legalább ennyi jó legyen benne) azonban nem csupán a Csemege klip Vs. Benzin összehasonlításnál billen a mérleg egyértelműen a zene javára, hanem a teljes film és annak zenéje sem mutat kiélezett versenyt. Tudvalévő, hogy egy trailerbe a film legizgamasabb, legmozgalmasab jeleneteit vágják össze, nos, ha ennek a filmnek ezek a legjobb részletei, akkor most tényleg érdemesebb inkább Labiékat méltatni.


 

Van tehát ez a film, meg van az a video trükk, aminek köszönhetően úgy néz ki a felvétel, mintha nagyon régi lenne, és a 35mm-es(nek látszó) nyersanyagon átgyalogolt volna a második ukrán front. Nagyjából ezzel a két jellemző képi élménnyel tudnám a leginkább megragadni az újabb üzemanyagról elnevezett debreceni rockcsapat legfrissebb klipjét. Az utóbbi képi élmény a klip felétől már kifejezetten idegesítő, kicsit olyan, mint amikor jómagam próbálok photo shopban szórólapot tervezni, és előzetes koncepció híján, az alkotói munka során ismerem ki magam a szoftver fícsöreiben, és ebbéli örömömben minden addig megismert effektet belezsúfolok egy A6-os méretbe.

Értékelés: 5/10


Kapcsolódó linkek:

http://www.benzinrock.com
http://www.myspace.com/benzinrock

28 komment

Címkék: video filmzene benzin közvetítő drjustice


A bejegyzés trackback címe:

https://pusztazaj.blog.hu/api/trackback/id/tr31266020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nil 2007.12.16. 20:43:17

Köszönöm a negatív szöveg ellenére az 5 pontot:D Az azért jót jelent, hogy elolvasva a kritikát, én 2-3 pntra számítottam. Amúgy a film annyira lóbádzset, hogy kunkrétan 0 FT a költségvetés.

Labi 2007.12.17. 13:54:26

Kedves Névtelen Nulla!
Legalább bevállaltad volna a neved, de persze erre nem vagy képes! Szart én is tudnék írni rólad, mert ez a hozzáállás csak az. A doktor jelzőt pedig levehetnéd a neved elől, mert túl nagyképűnek tűnik számomra. Csak jobbító szándék vezérel, így szerintem ne írj többet olyan dolgokról, amihez nem értesz!

Pusztazaj 2007.12.17. 18:19:46

kedves labi!
sztem értelmetlen az ilyen szintű felháborodásod. A Benzin zenei teljesítményére igazán egy büdös rossz szó nincsen benne. a cikk a klippet méltatja, és sztem olyan tulajdonságait domborítja ki, amit ugye bárki a szemével is láthat, meg ugye 'elhangzik' benne az is hogy a klipp helyett "tényleg érdemesebb inkább Labiékat méltatni" meg "a Benzin jobb klipet érdemelt volna".
De pl. a Csigavér klipp sztem sokkal hangulatosabbra sikerült, na bumm van ilyen. úgyhogy calm down! ha a rendező nem húzta fel magát rajta annyira, neked sem kéne. nem akarok fogadatlan prókátor lenni, csak gondoltam helyreigazítok...Uff!
Pop Béla

Águsz 2007.12.17. 19:56:52

és ÁMEN:) Szerintem meg jó a szám is és a klipp is de mi lenne ha a hozzászólásokat meghagynánk a "zsűrinek" akik a nézők és hallgatók:)

Tankcsapdafan 2007.12.17. 21:34:11

Hát ekkora izét mint ez a Lajbi... sosem tudott zenélni, mindig csak dirigált.
Egyáltalán azt csodálom, hogy még engedik valahol játszani.
Jobb lett volna, ha kimegy Angliába postát takarítani...

Tankcsapdafan 2007.12.17. 21:38:30

Hozzáteszem, ezt a zenét maximum a klip húzza fel egy picit, akkor legalább a zene elkövetői nem látszanak.
Fos playback az egész

z5ottu · http://z5ottu.hu 2007.12.17. 21:38:46

szerintem sem tokeletes, de kerem mutassa meg valaki, hogy 0 forintbol es szinte 0 szabadidovel, hogyan lehet jobbat csinalni. Mi legalabb csinalunk valamit kocsmazas helyett.

z5ottu az operator voltam.

Tankcsapdafan 2007.12.17. 21:42:32

Z5ottu:
A nemszabad-idődben meg biztos dolgozol, mi?
Szerintem azért vagy keveset kocsmában, mert az italra is lusta vagy keresni, és inkább vizuálisan környezetszennyezel...
Vagy sörért dolgozol a lóbadzseten, ezért van ekkora józan arcod?

Normal · http://normal.eqnet.hu 2007.12.17. 21:46:35

Nos, örömmel bejelenthetem, hogy februárban negatív budzsettel produszírozásra kerül az a film, amitől a kritikusok úgy maradnak.
Mer\\\' ugyi, ha kővel, kenyérrel dobnak, attól még nem vagy Jézus, de bármikor a visszájára fordulhat a jószándékú szidás.
V.ö. Robotchicken bevezető képsorai, szeretettel :P

z5ottu · http://z5ottu.hu 2007.12.17. 21:52:53

Tankcsapdafan:
Nem vagyok hires a lustasagrol. Szeretek kocsmazni, szoktam is ha van SZABADIDOM. Es nem azert 0 forintos a film mert nem keresek hozza eleget. De ne menjunk bele mit csinalok a nemszabadidombe, mert nincs idom leirni :S

Normal:
latom tudsz valamit ;)

Normal · http://normal.eqnet.hu 2007.12.17. 23:07:10

Mindig csak 1 sört. ;P

Nil 2007.12.18. 13:14:17

Én kérdeznék Dr. Justice-től, ha lehet. Mert, nekem az a gyanúm, hogy én eddig nem voltam tisztában azzal, milyen klipet is rendeztem. Ilyet olvastam a cikkben: a zenekar által a klipben eljátszott történet találkozik a vásznon látható sztorival. Most megkérdezném. Milyen történetet játszik el a zenekar? Én úgy láttam, csak mennek valami épület elött, utána pedig zenélnek. Ez hol találkozik a filom sztorijával? Ja, meg annyi, hogy a legjobb jelenetek nem kerültek be a trélerbe, mert, amikor azt összedobtam, a filmnek csak kb 40%-a volt leforgatva. Meg, hülye leszek beletenni a legjobb pillanatokat, hisz akkor utána minek nézné meg bárki is a filmet, amikor a lényeget már látta? :) Mondjuk, én nem vagyok kompetens ezügyben, mert csak rendeztem, az meg egy külön állatfaj:) Ja, meg elfogult is vagyok:)

Dr.Justice 2007.12.18. 14:05:36

"Tudjátok, az a fajta, amelyik tele van bejátszással a filmből, amikor a zenekar tagjai úgy jelennek meg, mintha ők is a film szereplői lennének, és a zenakar által a klipben eljátszott történet találkozik a vásznon látható sztorival."

Az a fajta.

Águsz 2007.12.18. 19:48:20

Kedves Tankcsapdafan!Szeretem mikor hozzá nem értő okosok szólnak bele \"felnőtt\" emberek dolgába:P értem én ezt : playback fos...????te mi a szarról beszélsz???

Fankcsapdatan 2007.12.18. 21:03:27

Tankcsapdafan!
Már bocs, de a nagyhírű zenekar, amelynek fanjai közé sorolod magad, az új klipjével aztán kurva nagyot alkotott!!! A klip is meg a zene is egy rakás fos. Ha most és ezzel akartak volna a tankok befutni, le se hugyozná őket a média. Erről elfelejtetél beszélni! Szia

tankcsapdafan 2007.12.19. 12:52:21

Ánusz:
Rakás szar ez a zene... Lajbi sosem tudott rendesen zenélni. Csak szerencsétlenkednek meg pózolnak, de színpadon meghalnak.
Ott teljesíteni kell. A klipben csak magukat adják, nagy tátika :)

tankcsapdafan 2007.12.19. 12:53:27

Fancsapdatan:

Namost ezt ott jegyezd meg, fiú, ahol kíváncsiak rá. Pl. egy tcs-fórumon, nyuszifül

Águsz 2007.12.19. 14:17:21

Tankcsadaseggfej!először is amit hirtelen felindulásból írtam kitöröltem mert seggfejek szintjére mégsem süllyedek. ha mégegyszer beirsz egy ilyet szólok a főnöködnek h nagyon gyorsan vonjon ki a forgalomból.ugyanis ezt a zenét nem Labi csinálja.ITT 4 EMBERRŐL beszéltünk akik kib.ott sokat raktak ebbe a zenekarba már.a TCS mára egy elkurvult média szar!!!!!ez van,én is szerettem őket ugy 2004ig.
a klipp meg 0 ft.ból készült.ugy mielőtt beirsz leszel szíves mérlegelni.és ezt üzenem másnak is,és igen ... vedd magadra!!!mert ezt nem csak mi olvassuk.KÖSZI!!!!
jah és ugy látszik a kritika mégis fáj,hát ez már azért kicsit durva...szar stratégia...és az akinek szól tudja meg h kvára haragszom most...

Fankcsapdatan 2007.12.19. 19:05:51

Tankcsapdafan!
Hidd el, az illetékes fórumon is elmondom a véleményt, ami nem egyedül az enyém. Egyébiránt honnan veszed, hogy fiú vagyok? A "nyuszifül" jelző is naon odavert, romokban az egom... :)
Tény, hogy Labi nem egy Pastorius, de alapítója volt a Tcs-nek, akkor még tetszett? Ja és Lukács se egy virtuóz, kivéve a szövegeit! De tudod mit? Ha már oly szigorú kritikus vagy, biztos konyítasz a zenéhez is! Csinálj jobbat, vazze'! Névtelen bátrakból van így is elég. Sekélyes és alá nem támasztott véleményedet inkább tartsd magadban, mert többen vannak, akik szeretik a Benzint, mint az ilyen szarszájú fika-gyurkák. Erre is írhatsz vmi "frappánsat", már leszarom, több energiát erre a fórumra nem fordítok. Pápá, nagy ember!

Normal · http://normal.eqnet.hu 2007.12.20. 12:41:46

Zenei klipnál kit érdekel a kép? Legfeljebb annyi, hogy az ütem passzoljon a képben, és a hangban.
Azt, hogy a film milyen lesz, majd nézzük meg a filmen talán, nem? :D

Javaslom, üljünk be képzeletben egy Fekete Pákó "koncertre" úgy másfél órára, és mindjárt szebb lesz a világ. Miután abbahagyja. :P

"Amilyen az adóellenőr olyan a mákos tésztája." - Konfúziusz

2007.12.25. 02:58:42

Hát,igen... Ez Magyarország,ahol a könnyűzenei-újságírásnak soha nem voltak még nyomai sem(és ha így haladunk,nem is lesznek). Ha ez máshogy lett volna,akkor valószínűleg művész és publikum egyaránt helyén tudna kezelni egy ehhez hasonló kritikát. Egy valamirevaló popkultúrával rendelkező országban elő nem fordulhatna,hogy az alkotók ilyen helyzetben kardozva magyarázzák a bizonyítványukat. Egyszerűen én,mint közönség marhára nem foglalkozom azzal,hogy 0Ft-ba került a klipp,ha már egyszer az orrom elé tették.Megnézem,ítélkezem. Tetszik oder nem-tetszik.Ha megkérnek rá,véleményt nyilvánítok.A költségvetést lesz..rom.Ennyi.

Castor · http://www.drnr.hu 2007.12.26. 13:51:22

Kedves kritikus soraid kellőképpen elszomorítottak, ahhoz hogy klaviát ragadjak. Persze valamilyen szinten megértem a kritikád hiszen a sok Oscar és Golden Glob díj bezsebelése után azt hiszem én is kritizálnék. De ezt most tegyük is félre kritikád nem igazán érzem jogosnak, mert olyan dolgot elemzel ki " részletesen aminek nem ismered kellőképpen a hátterét. Történetesen volt szerencsém beszélni a közvetítő marad c film rendezőjével. És meg tudtam egy párdolgot amiről neked szerintem fogalmad sincs. ilyen például film költségvetése, ha tudnád mennyi pénzből készült akkor, biztos vissza adnád legalább egy Oscarodat.
De a technikai háttér is bizony elég szerény volt. Ami bizony nagyon is figyelemre méltó ez a kis stáb folytonos, és szűnni nem akaró lelkesedése ami végül megszülte ezt a filmet. Amit te elég kegyetlen szavakkal méltattál. Én azt kívánom neked, ilyen körülmények között és ilyen háttér mellet, készíts el egy filmet. Gondolom nem lesz gond egy ilyen nagy volumenű embernek ez nem jelenthet gondot. De ha mégis szerintem Neel Ad egy pár tanácsot elvégre nem ez az első filmje, amit ilyen körülmények között forgat. Remélem leszel annyira jó fej hogy legalább ezt a pár mondatot végig olvasod, és a jövőben okulsz belőle. Főleg mikor elsétálsz a vitrined mellett és ránézel neves díjaidra, gondolj, arra hogy mennyi lelkes művész van akinek nem adatott. Green boksz technika kaszkadőrök 40 millió dolláros költségvetés stb. Boldog karácsonyt és új évet.

2007.12.26. 17:56:29

Ez röhej. Kit érdekel az alkotók (és haverjainak) magyarázkodása?! Akkor miért nem a barátoknak/apunak/anyunak csináltak filmet? Vagy mellékelhetnének az alkotáshoz egy hosszú levelet,hogy "bocs,de nem volt rá pénzünk,ötletünk,technikai hátterünk,infrastruktúránk,magunkat szórakoztattuk leginkább,amatőrök vagyunk,de bevállaljuk,bocsánatot kérünk,amiért dolgoztunk,stb.". Ebben az esetben semmi gond nem lenne:mindenki eldönthetné,hogy ezután megnézné a filmet vagy sem. Kedves Nil! Tiszta szívemből kívánom,hogy ne így legyen,de attól tartok,ezzel a hozzáállással életed végéig 0Ft költségvetésű filmeket fogsz rendezni és a barátaid fognak védelmezni ehhez hasonló fórumokon...

Nil 2007.12.30. 13:53:04

Kedves Vó!
A röhej az, hogy csupán egyetlen egyszer említettem meg a költségvetést, egy kritikai megjegyzésre reagálva. Aztán erre mindenki rákapott, onnantól senkit nem érdekelt semmi más, és valami miatt ez lett a film legfontosabb ismérve. Miért? Te is ezen lovagolsz. Nem fontos, hogy mi a film sztorija, mi célból csináltuk, mennyi idő alatt. Csak a pénzt emlegeted. Miért?
Az pláne poén, hogy én a 0 Ft-t nem siránkozásként mondtam, hanem pont ellenkezőleg. Büszke vagyok rá. És hálás vagyok annak a több, mint 50 embernek, akik részt vettek ebben a produkcióban. Van egy hölgy, aki a színházban fizetést kap azért, amiért az én filmemben egyetlen hálás köszönet járt. Ráadásul nem is ismertük egymást, egyszer találkoztunk, a forgatáson. Tényleg boldogsággal tölt el, hogy ilyen emberek vesznek körül. Azt látom, mindenki lelkes, mindenki segítőkész, és senkit sem foglalkoztat, hogy ebből lesz-e profit, vagy bármi. Engem sem érdekel. És, ha azt mondod, hogy esetleg arra kárhoztatom magam, hogy életem végéig nullaforintos filmeket forgassak, boldogan teszem, amíg ennyi örömöt lelek a készítésben, és ennyi lelkes, önzetlen ember segít az álmom megvalósításában.
Ha a pénzszerzés lenne a célom, reklámokat gyártanék.
Az sem cél, hogy méltassanak. Első két filmem a kritika lehúzta, mellette meg idegenektől kapok leveleket a mai napig, hogy tetszett nekik. Egyik sem emel fel, vagy vág földhöz.
Ha annyit érek el csupán az életben, hogy lesz néhány embernek pár DVD a polcán, amit a Tsa-k Műhely gyártott, akkor azt mondom, alkottam valamit, és elértem a célom. Ha ez a pár ember az, aki részt vett a filmben, családtag, barát, az probléma? Zavar?
Amatőrfilmes maradok öregkoromra is. De, ez negatívum? Vagy, cél a profi filmezés?

Sokan hülyének néztek, de én iszonyatosan boldog voltam, amikor megláttam ezt az oldalt. Igaz, hogy Dr. Justice durván lehúzta a klipet, meg a filmet, de ettől függetlenül 5 pontot adott, és beszélt rólunk. Felkeltette az olvasók érdeklődését. Kell ennél több? Ha dicsérne, azt úgysem hinnék el:)

Zolkabolka 2008.01.05. 18:02:45

A zenét nem nézni kell, hanem hallgatni! Juszt is!

krulf · http://myspace.com/itpvisual 2008.02.15. 19:07:09

Köszönöm mindenkinek, aki védte a klippet. Egy délutánom és egy éjjszakám volt csupán, hogy összerakjam a cuccot. Szívem szerint egy hetet is dolgoztam volna rajta, és szar volt kiadni a kezemből egy vázlatszintű munkát, de ennyi idő adatott.

THX|üdw:G:|PÍSZMADÖFÁK

Eni 2008.02.21. 14:28:09

szerintem a klip nagyon jó! Egyáltalán nem lehet rá azt mondani, hogy átlagos, vagy mondjuk valaminek a koppintása. Szerintem kifejezetten jó.
Bár a filmet még nem láttam - de már nagyon kíváncsi vagyok rá - az előzetes engem meggyőzött :), és a bemutatóról is jókat olvastam. Sok sikert kívánok a holnapi bemutatóhoz is! :)

Egyébként meg lehet fikázni, ugye azt a legkönnyebb, nekem azonban minden tiszteletem és elismerésem azoké, akik értelmes dolgokkal töltik a szabadidejüket, legyen az film, zene vagy bármi.
és még valami: szégyelje magát az, aki Tankcsapdafan-nak nevezi magát, és így ír Labiról.

Andrew Bock · http://satellite-tv-channels.net 2010.09.01. 01:24:36

Szerintem teljesen jó, nekem bejön.
Nem az a lényeg hogy hollywoodban oscar díjat kapjon hanem az hogy az embereknek, akik megnézik átadja a hangulatot.

Kössz
süti beállítások módosítása